02-17-2025 22:49
Διεθνή
- Κατηγορία: Εκπαίδευση
ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΣΤΟ ΚΕΝΟ! - ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΜΕ ΤΟ ΙΣΧΥΡΟ ΜΑΣ ΟΠΛΟ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΑΠΟΧΗΣ

Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ü ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ Α2 ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
ü ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΣΤΟ ΚΕΝΟ!
ü ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΜΕ ΤΟ ΙΣΧΥΡΟ ΜΑΣ ΟΠΛΟ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΑΠΟΧΗΣ,
ΜΕ ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΓΣ, ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ
ü ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΠΕΜΠΤΗ 23/1, 2.30μμ, 1ο Γ/Σ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ / ΤΡΙΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΕ ΡΟΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗ - ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ
Το στάδιο Α2 της ατομικής αξιολόγησης του ν. 4823/21 αποτελεί τομή, όχι μόνο για την εξέλιξη της επίθεσης στα εργασιακά δικαιώματα και το δημόσιο σχολείο, αλλά κυρίως για την τεράστια αλλαγή που επιφέρει στη λειτουργία του σχολείου, στον ρόλο και τη θέση των εκπαιδευτικών και των διοικητικών στελεχών. Να σημειώσουμε ότι ούτε επί εποχής επιθεωρητισμού είχε ο διευθυντής αντίστοιχο αξιολογικό ρόλο - ήταν η χούντα που για πρώτη φορά όρισε τον διευθυντή ως αξιολογητή το 1970!
Να υπενθυμίσουμε ότι ο/η εκπαιδευτικός κρίνεται συνολικά ως μη ικανοποιητικός αν σε ένα από τα τρία αξιολογικά στάδια (Α1, Α2, Β) κριθεί ως μη ικανοποιητικός. Ο αξιολογικός ρόλος λοιπόν του διευθυντή/ντριας, προϊσταμένης/ου αποκτά καθοριστικό ρόλο για την υπηρεσιακή μας κατάσταση.
- Με την ενεργοποίηση του Α2 ο/η διευθυντής/ντρια μετατρέπεται σε διοικητικό και παιδαγωγικό αξιολογητή που ελέγχει, κρίνει, παρακολουθεί, καταγράφει, παρατηρεί, και τελικά βαθμολογεί τους εκπαιδευτικούς του σχολείου! Με τον τρόπο αυτό αποκτά δικαιώματα επιτήρησης κι ελέγχου, δικαιώματα που δεν είχε ως τώρα.
- Η εξέλιξη αυτή δεν αφορά τις δυο φορές που καλείται να παρακολουθήσει τη διδασκαλία του εκπαιδευτικού, αλλά το σύνολο της καθημερινής λειτουργίας της/του εκπαιδευτικού σε όλες τις αρμοδιότητές της/του.
- Δεν αποτελεί μόνο τον αξιολογητή της/του για τις διοικητικές υποχρεώσεις (ωράριο, εφημερίες κλπ) αλλά τον αξιολογητή για την παιδαγωγική κι εκπαιδευτική πράξη της/του. Ο 4823/21 και η ενεργοποίηση του Α2 μεταλλάσσει πλήρως το σχολείο. Καταργείται η όποια παιδαγωγική ελευθερία του εκπαιδευτικού είχε απομείνει, δημιουργείται ένα πρωτοφανές αντιδημοκρατικό πλαίσιο.
- Το στάδιο Α2 της αξιολόγησης ακυρώνει πλήρως την παιδαγωγική, επιστημονική και κοινωνική μας υπόσταση και ανάγει σε κριτή της τον διευθυντή/ντρια.
- Το νέο σχολείο που πασχίζουν να επιβάλλουν είναι μια εξεταστική αρένα με προϊσταμένους φόβητρο, συναδέλφους ανταγωνιστές και εκπαιδευτικούς ανασφαλείς και με σκυμμένο κεφάλι.
Το ΥΠΑΙΘΑ, ΔΔΕ ΚΑΙ διευθυντές σχολείων παραχαράσσοντας και τον ίδιο του το ν. 4823/21 προωθούν την αξιολόγηση στο πεδίο Α2 ανεξάρτητα ή και ταυτόχρονα από την αξιολόγηση στο πεδίο Α1. Επιδιώκει να δημιουργήσει όρους για το προχώρημά της.
ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΕΣ ΑΓΩΝΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ.
Συνάδελφοι-ισσες, η αξιολόγηση έχει στόχο την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών για όλα τα προβλήματα που οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές έφεραν στην εκπαίδευση. Θα γίνει το μέσο για την εξοικονόμηση προσωπικού, την υποταγή και τον πλήρη έλεγχο των εκπαιδευτικών στις εντολές της εξουσίας, την απομαζικοποίηση του δημόσιου σχολείου και σε συνδυασμό με την αυτονομία της σχολικής μονάδας θα οδηγήσει στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου. Να μη συναινέσουμε! Να μην αποδεχτούμε την απαξίωση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων και την εξουσία του διευθυντή-manager. Να μην αφήσουμε την κυβέρνηση να στρώσει το δρόμο για την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, για το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων, για το καθεστώς άνισων αμοιβών στους εκπαιδευτικούς.
ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΓΡΑΝΑΖΙ ΣΤΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑ! ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ, ΙΣΧΥΡΟ ΟΠΛΟ! ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΚΑΝΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ!
1) Υπογράφουμε (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία - αποχή που έχει κηρύξει η ΕΛΜΕ και η ΑΔΕΔΥ. Την πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. Η απεργία – αποχή καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους, όπως από τη συνάντηση με σύμβουλο - διευθυντή / αξιολογητή, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης, κλπ.
Επισημαίνουμε ότι η απεργία - αποχή της ΕΛΜΕ και ΑΔΕΔΥ είναι σε ισχύ και δεν έχει προσβληθεί νομικά. Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982 και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά αναγνωριζόμενη μορφή απεργίας η οποία μας καλύπτει από κάθε πειθαρχική ευθύνη.
2) Αν μας καλέσει ο διευθυντής\τρια, υπηρεσιακά και ατομικά, να εκκινήσει τη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης, απαντάμε υπηρεσιακά με τον αριθμό πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία - Αποχή της ΕΛΜΕ και ΑΔΕΔΥ. Δε γράφουμε τίποτα άλλο ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον "αξιολογητή".
3) Δεν "μπαίνουμε" στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης για να μην ενεργοποιηθεί η διαδικασία.
4) Εάν παρ’ όλα αυτά συνάδελφοι «μπουν» στην ειδική πλατφόρμα, τους καλούμε να μη συνεχίσουν τη διαδικασία. Δε γράφουμε τίποτα, μας καλύπτει η απεργία αποχή.
5) Δεν αναρτούμε τίποτα στον ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο στην ψηφιακή πλατφόρμα
6) Όταν μας καλέσει διευθυντής σε συνάντηση προσυνεννόησης και επιμείνει, δε συμμετέχουμε, μας καλύπτει η α. α..
7)Αν ο διευθυντής/αξιολογητής ορίσει συνάντηση, ενώ έχουμε δηλώσει απεργία αποχή, υλοποιούμε τις στάσεις εργασίας και καλούμε το σύλλογο διδασκόντων να σταθεί δίπλα μας.
Η ΟΛΜΕ έχει προκηρύξει 3ωρες στάσεις εργασίας. Η ΕΛΜΕ έχει προκηρύξει στάσεις (μονόωρες, 2ωρες, 3ωρες) για χρήση από συναδέλφους και συλλόγους διδασκόντων σχολείων (πλειοψηφία ή μειοψηφία) για να μη μπουν στις τάξεις οι αξιολογητές.
8) Αν οι νέοι αξιολογητές επιχειρήσουν κρυφά από το σύλλογο διδασκόντων να μπαίνουν στην τάξη, για να αξιολογήσουν συνάδελφο και να τον βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε. Το σχολείο είναι δημόσιο και επομένως όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του, πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Το σωματείο και οι σύλλογοι υπερασπίζουμε τις συλλογικές αποφάσεις. Κανείς επιθεωρητής στην τάξη.
9) Όταν οι διευθυντές / αξιολογητές επιχειρούν να μπουν στην τάξη καλούμε όλο το σύλλογο με στάση εργασίας να είναι στο πλευρό του συναδέλφου που θέλουν να αξιολογήσουν.
10) Ενημερώνουμε άμεσα την ΕΛΜΕ, αν γίνετε αποδέκτες μηνύματος που αφορά την ατομική αξιολόγηση, εάν ο διευθυντής κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Απευθυνόμαστε σε όλους τους συναδέλφους να μην επιτρέψουμε την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Να μην επιτρέψουμε το ξεκίνημα της άρσης της μονιμότητας για όλους.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να στηρίξουμε τις αποφάσεις της ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ και να υπερασπιστούμε τα θεμελιώδη εργασιακά μας δικαιώματα. Να αντισταθούμε στην υποταγή, στην καλλιέργεια του φόβου και της εργασιακής ανασφάλειας.
Στέλνουμε σαφές μήνυμα ότι στον αυταρχικό κατήφορο του Υπουργείου Παιδείας η μόνη απάντηση είναι η συνέχιση του αγώνα με το ισχυρό μας όπλο την απεργία αποχή ενάντια στην κατηγοριοποίηση και προσαρμογή του δημόσιου σχολείου στις ανάγκες της αγοράς, για την προώθηση των διεκδικήσεων των σωματείων μας. Απαντάμε με μαζική συμμετοχή στη ΓΣ της ΕΛΜΕ Πέμπτη 23/1 στις 2.30μμ στο 1ο Γ/Σ Σταυρούπολης, στις συγκεντρώσεις και στον απεργιακό αγώνα του κλάδου και των σωματείων μας.
ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ! ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ- ΕΝΩΤΙΚΑ – ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ!
Για το Δ.Σ

Μαζική η κινητοποίηση στο Ηράκλειο για να μην μετατραπούν σε Ωνάσεια τα σχολεία των Δειλινών
ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ-ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΩΝΑΣΕΙΑ-ΗΡΑΚΛΕΙΟ Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα 17 Φλεβάρη, μία μαζική κινητοποίηση σε κεντρικό δρόμο του Ηρακλείου, κοντά στα σχολεία των Δειλινών, που...