JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
Παρασκευή 18 Ιουλίου 2025 02:46
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Η κυβέρνηση αρνείται να πει φασίστα τον δολοφόνο του Τεμπονέρα, μα αποκαλεί φασίστες τους διαδηλωτές που πετούσαν χαρτάκια (vid)

07-17-2025 9:25
Επικαιρότητα

Η κυβέρνηση αρνείται να πει φασίστα τον δολοφόνο του Τεμπονέρα, μα αποκαλεί φασίστες τους διαδηλωτές που πετούσαν χαρτάκια (vid)
Το Ισραηλιτικό Συμβούλιο ξαναγράφει τα βιβλία στα ελληνικά σχολεία

07-17-2025 9:12
Εκπαίδευση

Το Ισραηλιτικό Συμβούλιο ξαναγράφει τα βιβλία στα ελληνικά σχολεία
Το κύμα αντίστασης στην Εκπαίδευση: Η φωνή των εκπαιδευτικών στη σκιά της τοξικότητας

07-17-2025 8:58
Εκπαίδευση

Το κύμα αντίστασης στην Εκπαίδευση: Η φωνή των εκπαιδευτικών στη σκιά της τοξικότητας
Το ράβε-ξήλωνε του ΥΠΑΙΘΑ για την ειδική αγωγή

07-16-2025 17:03
Εκπαίδευση

Το ράβε-ξήλωνε του ΥΠΑΙΘΑ για την ειδική αγωγή
Βάρκα περιπάτου

07-16-2025 16:56
Κέρκυρα

Βάρκα περιπάτου
Κατηγορία: Εκπαίδευση
11 Μαρτίου 2025

O Schleicher του ΟΟΣΑ δίνει οδηγίες σε Πιερρακάκη και Μητσοτάκη

 ΠΗΓΗ: Eksegersi.gr

Σήμερα, Δευτέρα 10/3, ο Andreas Schleicher, Διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟΟΣΑ, θα συναντηθεί με τους Πιερρακάκη και Μητσοτάκη για να «συζητήσει», λέει, τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη για την Παιδεία το 2025.

Στην πραγματικότητα, ο γκαουλάιτερ του ΟΟΣΑ δεν θα «συζητήσει», αλλά θα δώσει τις οδηγίες-εντολές που θα πρέπει να υλοποιήσουν οι υποτελείς. Γιατί ο ΟΟΣΑ, που προσκυνούν και οι ελληνικές κυβερνήσεις όλων των χρωμάτων (θυμάστε τον Τσίπρα που έδωσε συγχωροχάρτι στην περίφημη «εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ» και έχρισε τον ΟΟΣΑ… διάδοχο της τρόικας), είναι ένα εργαλείο στα χέρια του διεθνούς καπιταλισμού και των ηγετριών ιμπεριαλιστικών δυνάμεων που εκπονεί σχέδια, τα οποία άλλοι μηχανισμοί -εν προκειμένω το υπουργείο Παιδείας- καλούνται να επιβάλλουν.

Το τι πρεσβεύει ο Διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟΟΣΑ το γνωρίζουμε ήδη και ο Πιερρακάκης το έχει διαφημίσει πολλές φορές και έχει εφαρμόσει πλευρές του. Τώρα καλείται να εντείνει και να ολοκληρώσει τις αλλαγές. Είναι η γνωστή «αυτονομία» της σχολικής μονάδας, δηλαδή η ικανότητα κάθε σχολικής μονάδας να επιβιώνει μόνη της και το αστικό κράτος να απαλλάσσεται από τις υποχρεώσεις του έναντι της δημόσιας εκπαίδευσης. Σημαίνει αθρόα εισβολή ιδιωτών, επιχειρηματιών και «κοινωνικών εταίρων» στα δημόσια σχολεία, εξαΰλωση του Συλλόγου Διδασκόντων με παράλληλη εκτόξευση του Διευθυντή-γενικού δερβέναγα και μάνατζερ, αξιολόγηση σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών, μαθητών, στην οποία περιλαμβάνεται και ο διαγωνισμός PISA, κατακερματισμό-κατηγοριοποίηση, ακόμη και επιλογή σχολείου από τους ίδιους τους γονείς και επιλογή εκπαιδευτικών από τον διευθυντή του σχολείου.

Υπενθυμίζουμε βασικά προτάγματα του κυβερνητικού προγράμματος για την Παιδεία το 2025, με συνταγή ΟΟΣΑ:

Είναι η θεσμοθέτηση του «Ανοιχτού Σχολείου», «η θέσπιση του Εθνικού Απολυτηρίου και νέου συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση». Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο σχεδιασμός είναι το Β’ τρίμηνο του 2025 το σχέδιο νόμου να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και το τρίτο τρίμηνο να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Τα παραπάνω περιλαμβάνονται ήδη και στην «ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων» που ανακοινώθηκαν από τον Ιούνη του 2024 από το ΙΕΠ σε συνεργασία με το ΥΠΑΙΘΑ και καθοδηγητή τον ΟΟΣΑ.

Γράφαμε τότε σε άρθρο με τίτλο: «Πιερρρακάκης: Το αγαπημένο παιδί του ΟΟΣΑ» τα εξής:

«Ανοικτό σχολείο» κατά τον Πιερρακάκη

– Σημαίνει «αυτόνομο σχολείο», δηλαδή σχολείο που η λειτουργία του κατά μεγάλο μέρος θα στηρίζεται σε ίδιους πόρους που θα αναζητά σε συνεργασία με επιχειρήσεις, δημαρχαίους, τοπικούς παράγοντες κάθε είδους, ιδιώτες, κ.ά. , που θα παραχωρεί μέρος των αναγκαίων λειτουργιών του σε εργολάβους.

– Σημαίνει επιβολή της αξιολόγησης που συνεπάγεται κατηγοριοποίηση μέσω της οποίας θα επιχειρηθεί και η μείωση της κρατικής χρηματοδότησης στα σχολεία που δεν εκπληρώνουν τα κριτήρια αξιολόγησης και που έχει άμεση συνάφεια (η κατηγοριοποίηση) με το επόμενο βήμα, που προπαγανδίζει εδώ και καιρό η κυβέρνηση Μητσοτάκη, «την ελεύθερη επιλογή σχολείου» από τους γονείς.

– Σημαίνει αλλαγή στον τρόπο προσλήψεων/διορισμών των εκπαιδευτικών- επίσης διακηρυγμένο στόχο του ΥΠΑΙΘΑ- και βεβαίως ένταση των ταξικών φραγμών, που θα πετούν έξω από το σχολείο μεγάλο μέρος των μαθητών των προερχόμενων από εργατικά, φτωχολαϊκά στρώματα. Σχολεία θα συγχωνευτούν ή θα βάλουν λουκέτο, οι μαθητές στα Γυμνάσια και Λύκεια θα μειωθούν, άρα και η κρατική χρηματοδότηση θα μειωθεί, και κυρίως θα ανακοπεί η τάση της νεολαίας της εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακές σπουδές, που αποτελεί και τον διαχρονικό στόχο του συστήματος.

Γι’ αυτό και το «ανοικτό σχολείο» όπως και το «ελεύθερο πανεπιστήμιο» της επιχειρηματικής λειτουργίας και των ιδιωτικών ΑΕΙ, πάνε πακέτο με την «αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης/κατάρτισης» και το Εθνικό Απολυτήριο, που σημαίνει πανελλαδικές εξετάσεις και στις τρεις τάξεις του Λυκείου συν τις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

Η συνταγή του «ανοικτού σχολείου» ανήκει και πάλι στον ΟΟΣΑ. Σε αυτήν θα περιλαμβάνεται και ο νέος τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών.

Τούτο προκύπτει από τα όσα δήλωσε ο ίδιος ο Πιερρακάκης σε συνέντευξη στο Mega («Κοινωνία Ωρα Mega», 19/3/2024), με αφορμή τα αποτελέσματα των εξετάσεων PISA και ερώτηση του δημοσιογράφου αν είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να αλλάξει ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών:

«Ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών αυτή τη στιγμή, είναι κάτι το οποίο είναι υπό εξέταση, το έχουμε πει από τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης. Θα επανέλθουμε σε αυτό στη πορεία κατά τη διάρκεια της τετραετίας. Είναι κάτι που κοιτάζουμε γενικά το ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος να διορίζεται κανείς μόνιμα ως εκπαιδευτικός στο ελληνικό κράτος. Μελετάμε το τι κάνουν και τα άλλα κράτη, είναι υπό συζήτηση…

Μα ο τρόπος διορισμού αυτή τη στιγμή είναι μέσα από πίνακες του ΑΣΕΠ. Αλλά η συζήτηση είχε να κάνει τότε με το εάν θα πηγαίναμε σε κάποιο σύστημα γραπτού διαγωνισμού. Εν πάση περιπτώσει αυτό το οποίο εμείς μελετάμε είναι και το τι κάνουν τα άλλα κράτη. Αυτό ίσως έχει μία αξία να το αναφέρω, γιατί δεν το έχουμε πει επισήμως δημόσια, υπήρξε όλη η συζήτηση με τα αποτελέσματα της PISA με το πώς τα αποτελέσματα αυτά και στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μας προβλημάτισαν σε σχέση με τον πτωτική καμπύλη, με την πτώση που παρατηρήθηκε. Θα κάνουμε μία μελέτη όπου ο ΟΟΣΑ θα έρθει να μας προτείνει μια σειρά από μέτρα για το πώς θα βελτιώσουμε αυτά τα αποτελέσματα όχι με έναν τρόπο αυθαίρετο, με έναν τρόπο συμβατό με το τι έχει ανάγκη η χώρα μας. Στο πλαίσιο πολιτικής της Ελλάδας, δηλαδή όχι κάτι το οποίο απλώς αντιγράφεις τι κάνουν στη Σουηδία ή στη Φινλανδία που είναι υπέροχα παραδείγματα αλλά δεν θα δούλευαν αναγκαστικά εδώ. Μέσα σε αυτή την μελέτη θα υπάρξουν και συστάσεις ακριβώς για το θέμα το οποίο με ρωτάτε».

Τις απόψεις του ΟΟΣΑ για την «αυτονομία» των σχολείων και τον τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο διατυπώνει ο Andreas Schleicher, Διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του Οργανισμού,  ο οποίος ηγείται του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA), σε άρθρο του στο Capital.gr με τίτλο: «Σχεδιάζοντας την Εκπαιδευτική Απάντηση της Ελλάδας στις Πραγματικότητες του 21ου αιώνα».

Σύμφωνα με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟΟΣΑ, ο οποίος τονίζει και την διαχρονική συνεργασία του ιμπεριαλιστικού οργανισμού με τις ελληνικές κυβερνήσεις για θέματα εκπαίδευσης, η μεταρρύθμιση που πρέπει να γίνει για να επιτύχουν οι έλληνες μαθητές καλύτερα αποτελέσματα στον διαγωνισμό PISA είναι να δοθεί στα σχολεία «περισσότερη πραγματική αυτονομία», η οποία αφορά και τον τρόπο πρόσληψης/διορισμού των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα λέει ότι τα σχολεία πρέπει να είναι αυτά που θα επιλέγουν τους εκπαιδευτικούς τους, όπως γίνεται στη συντριπτική πλειοψηφία των χωρών του ΟΟΣΑ. Βέβαια, αναφέρει κάτι που δεν είναι αληθές, ότι δηλαδή στην Ελλάδα οι διευθυντές των σχολείων έχουν την κύρια ευθύνη της πρόσληψης των εκπαιδευτικών για ένα ποσοστό 1% των μαθητών (σ.σ. αναφέρεται μάλλον στα ιδιωτικά σχολεία). Στην Ελλάδα, όμως, οι προσλήψεις αναπληρωτών και οι διορισμοί των εκπαιδευτικών γίνονται από το υπουργείο Παιδείας με τη διαδικασία των προσόντων και της προϋπηρεσίας του ΑΣΕΠ (σύστημα Γαβρόγλου, παλιότερα με την επετηρίδα, ή μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Πάντως ποτέ με ευθύνη των διευθυντών). Παρά την ανακρίβεια, σημασία έχει ο πυρήνας της λογικής και των κατευθύνσεων που δίνει ο ΟΟΣΑ, ότι δηλαδή οι προσλήψεις/διορισμοί πρέπει να είναι ευθύνη κάθε σχολείου ξεχωριστά.

Οπως κάθε σχολείου ξεχωριστά πρέπει να είναι η ευθύνη της επιβίωσής του, ότι η «αυτονομία» συνεπάγεται και διαφοροποιήσεις στα προγράμματα σπουδών ανάλογα με τον γεωγραφικό προσδιορισμό, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού και τις ανάγκες της τοπικής «αγοράς», ότι τελικά η εκπαίδευση δεν πρέπει να είναι δημόσια και δωρεάν και ο κεντρικός σχεδιασμός της να είναι στα χέρια του κράτους, αλλά την ευθύνη της να έχουν οι δήμοι, οι «χορηγοί», οι επιχειρήσεις, οι ιδιώτες.

Να τι αναφέρει ο Andreas Schleicher:

«Τι πρέπει λοιπόν να γίνει; Αυτό εναπόκειται σε άλλους να το αποφασίσουν, αλλά ο ΟΟΣΑ έχει ήδη συνεργαστεί εκτενώς με την Ελλάδα για λύσεις. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα πρέπει να έχουν περισσότερη πραγματική αυτονομία για να επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα για τους μαθητές. Στην Ελλάδα, το 1% των μαθητών φοιτά σε σχολείο όπου οι διευθυντές έχουν την κύρια ευθύνη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, έναντι του μέσου όρου του ΟΟΣΑ που είναι 60%».

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Για τη διασύνδεση της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης με το παράλληλο απολυτήριο και την σταδιακή κατάργηση των Πανελλαδικών
Εκπαίδευση 17-07-25

Για τη διασύνδεση της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης με το παράλληλο απολυτήριο και την σταδιακή κατάργηση των Πανελλαδικών

Η «απατεωνιά» με τα ΑΤΜ – Η νέα άθλια πρακτική των τραπεζών, με… κυβερνητική «αγιαστούρα»
Επικαιρότητα 17-07-25

Η «απατεωνιά» με τα ΑΤΜ – Η νέα άθλια πρακτική των τραπεζών, με… κυβερνητική «αγιαστούρα»

Κατατέθηκε το νέο αντιμεταναστευτικό νομοσχέδιο - Κοινό δελτίο τύπου μεταναστευτικών κοινοτήτων και αντιρατσιστικών συλλογικοτήτων
Επικαιρότητα 17-07-25

Κατατέθηκε το νέο αντιμεταναστευτικό νομοσχέδιο - Κοινό δελτίο τύπου μεταναστευτικών κοινοτήτων και αντιρατσιστικών συλλογικοτήτων

 ΚΟΙΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΣΥΣΚΕΨΗΣ  Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 14/7/2025 στα γραφεία του ΔΣΑ ευρεία σύσκεψη εκπροσώπων και παρατηρητών από προσφυγικές-μεταναστευτικές κοινότητες, αντιρατσιστικές συλλογικότητες,...

Επιλογή Διευθυντή με πολλά ερωτηματικά σε σχολείο της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας
Εκπαίδευση 17-07-25

Επιλογή Διευθυντή με πολλά ερωτηματικά σε σχολείο της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας

Eurostat: Δεύτερη η Ελλάδα στην Ε.Ε. στο ποσοστό των πολιτών που αδυνατούν να κάνουν διακοπές για μία εβδομάδα τον χρόνο
Επικαιρότητα 17-07-25

Eurostat: Δεύτερη η Ελλάδα στην Ε.Ε. στο ποσοστό των πολιτών που αδυνατούν να κάνουν διακοπές για μία εβδομάδα τον χρόνο

Οι γονείς στεκόμαστε στη σωστή πλευρά της ιστορίας…  μαζί με την Έφη Λάζου και τα παιδιά μας  για την ειρήνη, την ελευθερία, την αλληλεγγύη, το δίκαιο!
Περιφ. Ιονίων Νήσων 17-07-25

Οι γονείς στεκόμαστε στη σωστή πλευρά της ιστορίας… μαζί με την Έφη Λάζου και τα παιδιά μας για την ειρήνη, την ελευθερία, την αλληλεγγύη, το δίκαιο!

Ο περίπατος
Κέρκυρα 17-07-25

Ο περίπατος

Για τη συνάντηση με τον Υπουργό Εσωτερικών
Επικαιρότητα 17-07-25

Για τη συνάντηση με τον Υπουργό Εσωτερικών

Το κύμα αντίστασης στην Εκπαίδευση: Η φωνή των εκπαιδευτικών στη σκιά της τοξικότητας
Εκπαίδευση 17-07-25

Το κύμα αντίστασης στην Εκπαίδευση: Η φωνή των εκπαιδευτικών στη σκιά της τοξικότητας

Το ράβε-ξήλωνε του ΥΠΑΙΘΑ για την ειδική αγωγή
Εκπαίδευση 16-07-25

Το ράβε-ξήλωνε του ΥΠΑΙΘΑ για την ειδική αγωγή

Βάρκα περιπάτου
Κέρκυρα 16-07-25

Βάρκα περιπάτου

Όλοι στο Βίδο ... για το Βίδο - Πέμπτη 17/7οξ
Κέρκυρα 16-07-25

Όλοι στο Βίδο ... για το Βίδο - Πέμπτη 17/7οξ

«Υποταγή ή Θάνατος»: Επιστολή του Μενέλαου Λουντέμη από τον Άη Στράτη το 1952
Πρόσωπα 16-07-25

«Υποταγή ή Θάνατος»: Επιστολή του Μενέλαου Λουντέμη από τον Άη Στράτη το 1952

 Με επιτυχία η εκδήλωση - προβολή του ντοκυμαντέρ
Κέρκυρα 16-07-25

Με επιτυχία η εκδήλωση - προβολή του ντοκυμαντέρ "48: Αντίσταση στον μεγάλο εποικισμό" της Κερκυραϊκής Πρωτοβουλίας Αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό Λαό

Οι εκπαιδευτικοί της Κέρκυρας συμπαραστέκονται στην Έφη Λάζου
Κέρκυρα 16-07-25

Οι εκπαιδευτικοί της Κέρκυρας συμπαραστέκονται στην Έφη Λάζου

ΝΕΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΦΙΜΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ  - Όλοι/ες την Τετάρτη 16/7/2025 στις 2μμ. στο Υπουργείο Εσωτερικών
Εκπαίδευση 16-07-25

ΝΕΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΦΙΜΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ - Όλοι/ες την Τετάρτη 16/7/2025 στις 2μμ. στο Υπουργείο Εσωτερικών

ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΤΕΡΑΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ  ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ - ΟΛΟΙ κι ΟΛΕΣ στην ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ την ΤΕΤΑΡΤΗ 16/7 στις 2μμ στο ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Εκπαίδευση 16-07-25

ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΤΕΡΑΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ - ΟΛΟΙ κι ΟΛΕΣ στην ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ την ΤΕΤΑΡΤΗ 16/7 στις 2μμ στο ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.