JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025 04:55
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Αναπληρωτές και νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί «άστεγοι» στα τουριστικά hotspots: Όταν το κουδούνι σημαίνει... έξωση

06-12-2025 9:21
Εκπαίδευση

Αναπληρωτές και νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί «άστεγοι» στα τουριστικά hotspots: Όταν το κουδούνι σημαίνει... έξωση
11 Ιουνίου 1944: Η "άγνωστη" σφαγή από τους Ναζί στο Καλάμι Βοιωτίας

06-11-2025 22:40
Ιστορία

11 Ιουνίου 1944: Η "άγνωστη" σφαγή από τους Ναζί στο Καλάμι Βοιωτίας
 Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Πρώτη ακτινογραφία για την πορεία των βάσεων

06-11-2025 22:27
Εκπαίδευση

 Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Πρώτη ακτινογραφία για την πορεία των βάσεων
Ο Μητσοτάκης... εγγυητής της πολεμικής μηχανής του Νετανιάχου

06-11-2025 22:20
Διεθνή

Ο Μητσοτάκης... εγγυητής της πολεμικής μηχανής του Νετανιάχου
Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας στηρίζει τη συναυλία αλληλεγγύης στη Σπιανάδα την ΚΥΡΙΑΚΗ 15/6

06-11-2025 19:20
Κέρκυρα

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας στηρίζει τη συναυλία αλληλεγγύης στη Σπιανάδα την ΚΥΡΙΑΚΗ 15/6
Κατηγορία: Εκπαίδευση
16 Μάι 2025

Ακυρώνουμε τις εξετάσεις τύπου PISA στην πράξη! - Απορρίπτουμε την προσπάθεια κατηγοριοποίησης και υποβάθμισης των δημόσιων σχολείων!

ΟΛΜΕ

Ακυρώνουμε τις εξετάσεις τύπου PISA στην πράξη!

Απορρίπτουμε την προσπάθεια κατηγοριοποίησης και υποβάθμισης των δημόσιων σχολείων!

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., αγνοώντας πλήρως κάθε παιδαγωγική προσέγγιση και αδιαφορώντας για τις αρνητικές συνέπειες, επιμένει για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά να επιβάλει τις διαγνωστικές εξετάσεις τύπου PISA.

Με την Υπουργική Απόφαση (48879/ΓΔ4/2025), ορίζονται και φέτος 304 Δημοτικά Σχολεία και 314 Γυμνάσια, στα οποία θα διεξαχθούν οι εξετάσεις στις 22 Μαΐου, στη ΣΤ’ Δημοτικού και στη Γ’ Γυμνασίου.

Αλήθεια τι ακριβώς βελτιώθηκε στα σχολεία κατά τη διάρκεια των τριών χρόνων εφαρμογής των εξετάσεων αυτών;

  • Μήπως αναβαθμίστηκαν οι υποδομές των σχολικών μονάδων;
  • Μήπως μειώθηκε ο αριθμός των μαθητών/τριών ανά τμήμα;
  • Μήπως μειώθηκαν τα κενά στα σχολεία με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό;
  • Μήπως εξασφαλίστηκε σταθερή παράλληλη στήριξη για τα παιδιά που τη χρειάζονται;
  • Μήπως ενισχύθηκε η ειδική αγωγή και η ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών/τριών;
  • Μήπως ακούστηκε, έστω για μία φορά, η φωνή των εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική πολιτική;

Η απάντηση είναι απλή: Τίποτε από αυτά δεν έγινε. Αν κάτι βελτιώθηκε είναι η επικοινωνιακή τακτική της κυβέρνησης. Η προσπάθεια της να παραπλανά μαθητές/τριες και γονείς, προβάλλοντας την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος. Πρόκειται για μια διαδικασία που δεν στοχεύει στην ενίσχυση των σχολείων, αλλά στη δημιουργία μιας επίπλαστης εικόνας «μέτρησης αποτελεσμάτων», χρήσιμης μόνο για να προωθηθούν ταξικές αναδιαρθρώσεις. Αυτές προωθούνται με συνεχείς εξετάσεις-λαιμητόμο που μειώνουν τον μαθητικό πληθυσμό, με κόφτες όπως η Ε.Β.Ε. που μειώνει δραματικά τους εισακτέους στα ΑΕΙ, με ιδιαίτερη αυστηροποίηση των ποινών τόσο για μαθητές/τριες όσο και για εκπαιδευτικούς.

Μέσω αυτών των εξετάσεων, εμπεδώνεται ο κοινωνικός ανταγωνισμός, η λογική του «όλοι εναντίον όλων» και ανοίγει ο δρόμος για την κατηγοριοποίηση των σχολείων, με βάση «επιδόσεις» που δεν αντανακλούν την πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά τις κοινωνικές ανισότητες.

Οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο δεν είναι ούτε ουδέτερες ούτε «αθώες»!

Εντάσσονται στο συνολικό αντιδραστικό σχεδιασμό της κυβέρνησης, που επιχειρεί να επιβάλει ένα σύστημα αξιολόγησης για τους/τις εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες, με στόχο την κατηγοριοποίησή τους. Αποτελούν εργαλείο των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων του Ο.Ο.Σ.Α. για την εκπαίδευση και επιχειρούν την αλλαγή του χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου σε μηχανισμό ταξικής επιλογής, αποκλεισμού,κατηγοριοποίησης και υποβάθμισης.

Με εργαλείο αυτές τις εξετάσεις, το Υπουργείο επιχειρεί:

  • να ενισχύσει τον ασφυκτικό έλεγχο πάνω στις σχολικές πρακτικές και την καθημερινή διδασκαλία
  • να επιβάλει κριτήρια «αποτελεσματικότητας» αποσυνδεδεμένα από την ουσία της παιδαγωγικής
  • να απαξιώσει ακόμη περισσότερο τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών
  • να μετακυλίσει τις ευθύνες του για τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς

Η αντίθεσή μας στις εξετάσεις PISA δεν είναι άρνηση της «αποτίμησης» του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά αντίθεση στην εκπαιδευτική πολιτική που μετατρέπει τα σχολεία σε μηχανισμούς μετρήσεων και κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού.

Υπερασπιζόμαστε το σχολείο ως χώρο καλλιέργειας γνώσης και παιδείας για όλους κι όλες χωρίς αποκλεισμούς ,ενάντια στον κατακερματισμό της εκπαίδευσης και την εμπορευματοποίηση της γνώσης. Δεν δεχόμαστε την υποκατάσταση της ουσιαστικής μάθησης με την προώθηση δεξιοτήτων που εξυπηρετούν μόνο τις ανάγκες της αγοράς.

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. γνωρίζει πολύ καλά τις ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά επιλέγει να αγνοεί την πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά εκπαιδευτικοί και γονείς. Κανείς δεν χρειάζεται εξετάσεις τύπου PISA για να καταλάβει τα σοβαρά προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος.

Αν η κυβέρνηση ήθελε πραγματικά να βελτιώσει την εκπαίδευση, θα είχε ήδη υλοποιήσει τις προτάσεις της ΟΛΜΕ για τα τεράστια προβλήματα που πλήττουν τα σχολεία.

Υπερασπιζόμαστε το δωρεάν δημόσιο σχολείο, τον παιδαγωγικό μας ρόλο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας.

Απορρίπτουμε την προσπάθεια κατηγοριοποίησης των σχολείων! Ακυρώνουμε τις εξετάσεις PISA στην πράξη!

  • Κηρύσσουμε πανελλαδική 3ώρη διευκολυντική στάση εργασίας από τις 8:00 έως τις 11:00, στις 22 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων και καλούμε τις ΕΛΜΕ να κηρύξουν 3ωρες επιπλέον διευκολυντικές στάσεις από τις 11:00 έως τις 14:00 προκειμένου να ακυρώσουμε τις εξετάσεις κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού.
  • Καλούμε τις ΕΛΜΕ της χώρας να προβούν σε κοινές ενημερώσεις – συζητήσεις με τις ενώσεις – συλλόγους γονέων και συλλόγους διδασκόντων/ουσών, ώστε να απορρίψουν τη συμμετοχή στις εξετάσεις.

Καλούμε τους/τις εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα να συμμετέχουν μαζικά στις κινητοποιήσεις προκειμένου να αποτραπεί η περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Απαιτούμε το ΥΠΑΙΘΑ να σταματήσει τις επικοινωνιακές και ταξικές πολιτικές και να εκκινήσει ουσιαστικό διάλογο με βάση τις τεκμηριωμένες προτάσεις της ΟΛΜΕ.

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Ανακοινώσεις
  • Εκπαίδευση
  • Ανακοινώσεις
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Ημέρα παγκόσμιας δράσης για την Παλαιστίνη! - Κυριακή 15/6, 19:00, Σύνταγμα
Εκπαίδευση 12-06-25

Ημέρα παγκόσμιας δράσης για την Παλαιστίνη! - Κυριακή 15/6, 19:00, Σύνταγμα

Κέρκυρα: Συναυλία για την Παλαιστίνη - Κυριακή 15/6 Πάνω Πλατεία
Κέρκυρα 12-06-25

Κέρκυρα: Συναυλία για την Παλαιστίνη - Κυριακή 15/6 Πάνω Πλατεία

March to Gaza: Δήλωση Στήριξης από την ΕΛΜΕ Καλλιθέας - Ν.Σμύρνης - Μοσχάτου
Εκπαίδευση 12-06-25

March to Gaza: Δήλωση Στήριξης από την ΕΛΜΕ Καλλιθέας - Ν.Σμύρνης - Μοσχάτου

ΕΛΜΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ-ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ-ΜΟΣΧΑΤΟΥ March to Gaza: Δήλωση Στήριξης από την ΕΛΜΕ Καλλιθέας - Ν.Σμύρνης - Μοσχάτου Η διεθνής πρωτοβουλία March to Gaza είναι μια ειρηνική αποστολή αλληλεγγύης...

Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Έξω οι φονιάδες από τη Γάζα! - Συγκέντρωση Κυριακή 15/6 Άγαλμα Βενιζέλου
Εκπαίδευση 12-06-25

Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Έξω οι φονιάδες από τη Γάζα! - Συγκέντρωση Κυριακή 15/6 Άγαλμα Βενιζέλου

Για τη σχεδιαζόμενη μαρίνα στην Ημερολιά - Κασσιώπης -  Καταστρέφουν τον τόπο μας για τα κέρδη τους
Βόρεια Κέρκυρα 12-06-25

Για τη σχεδιαζόμενη μαρίνα στην Ημερολιά - Κασσιώπης - Καταστρέφουν τον τόπο μας για τα κέρδη τους

Κορφιάτικο ραπόρτο: Δεν είναι το πρώτο συμβάν
Κέρκυρα 12-06-25

Κορφιάτικο ραπόρτο: Δεν είναι το πρώτο συμβάν

Για τα εκφυλιστικά φαινόμενα νοθείας
Επικαιρότητα 12-06-25

Για τα εκφυλιστικά φαινόμενα νοθείας

Ποιος φταίει τελικά; Οι συνθήκες πίσω από την τραγική μετάγγιση στο Τζάνειο — και όχι μόνο!
Επικαιρότητα 12-06-25

Ποιος φταίει τελικά; Οι συνθήκες πίσω από την τραγική μετάγγιση στο Τζάνειο — και όχι μόνο!

8χρονο παιδί έχασε 3 μήνες σχολείο γιατί το κράτος δεν έστελνε νοσηλεύτρια, αλλά διώκουν τη δασκάλα που το κατήγγειλε (BINTEO)
Εκπαίδευση 12-06-25

8χρονο παιδί έχασε 3 μήνες σχολείο γιατί το κράτος δεν έστελνε νοσηλεύτρια, αλλά διώκουν τη δασκάλα που το κατήγγειλε (BINTEO)

Δε βγαίνω ...
Κέρκυρα 12-06-25

Δε βγαίνω ...

24ωρη απεργία της ΠΟΕΣΥ
Επικαιρότητα 12-06-25

24ωρη απεργία της ΠΟΕΣΥ

12 Ιουνίου 1814 – 21 Μαϊου 1864 Το Ηνωμένον Κράτος των Ιονίων Νήσων και η Βρετανική κατοχή - Το κόμμα των ριζοσπαστών
Κέρκυρα 12-06-25

12 Ιουνίου 1814 – 21 Μαϊου 1864 Το Ηνωμένον Κράτος των Ιονίων Νήσων και η Βρετανική κατοχή - Το κόμμα των ριζοσπαστών

Μεθοδεύουν σπουδές-φασόν με πτυχία στα τρία χρόνια
Εκπαίδευση 12-06-25

Μεθοδεύουν σπουδές-φασόν με πτυχία στα τρία χρόνια

Αναπληρωτές και νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί «άστεγοι» στα τουριστικά hotspots: Όταν το κουδούνι σημαίνει... έξωση
Εκπαίδευση 12-06-25

Αναπληρωτές και νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί «άστεγοι» στα τουριστικά hotspots: Όταν το κουδούνι σημαίνει... έξωση

 Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Πρώτη ακτινογραφία για την πορεία των βάσεων
Εκπαίδευση 11-06-25

 Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Πρώτη ακτινογραφία για την πορεία των βάσεων

Ο Μητσοτάκης... εγγυητής της πολεμικής μηχανής του Νετανιάχου
Διεθνή 11-06-25

Ο Μητσοτάκης... εγγυητής της πολεμικής μηχανής του Νετανιάχου

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας στηρίζει τη συναυλία αλληλεγγύης στη Σπιανάδα την  ΚΥΡΙΑΚΗ 15/6
Κέρκυρα 11-06-25

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας στηρίζει τη συναυλία αλληλεγγύης στη Σπιανάδα την ΚΥΡΙΑΚΗ 15/6

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.