JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
Σάββατο 5 Ιουλίου 2025 04:39
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Πρόταση ΕΑΑ προς ΔΣ ΕΛΜΕ Πειραιά: Πάρτε πίσω το πειθαρχικό για τον Κώστα Τουλγαρίδη

07-04-2025 7:50
Εκπαίδευση

Πρόταση ΕΑΑ προς ΔΣ ΕΛΜΕ Πειραιά: Πάρτε πίσω το πειθαρχικό για τον Κώστα Τουλγαρίδη
Δικηγόροι : Προκλητική και επικίνδυνη για την κοινωνία κάθε σκέψη για αποφυλάκιση Κασιδιάρη

07-04-2025 7:45
Επικαιρότητα

Δικηγόροι : Προκλητική και επικίνδυνη για την κοινωνία κάθε σκέψη για αποφυλάκιση Κασιδιάρη
Όλες και όλοι την Τρίτη 8/7, 7 μμ, στην Πλ. Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά

07-04-2025 7:35
Εκπαίδευση

Όλες και όλοι την Τρίτη 8/7, 7 μμ, στην Πλ. Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά
Για την καθυστέρηση έναρξης των Ηλεκτρονικών εγγραφών στα ΕΠΑΛ

07-03-2025 23:21
Εκπαίδευση

Για την καθυστέρηση έναρξης των Ηλεκτρονικών εγγραφών στα ΕΠΑΛ
4 Ιουλίου 1950: Η μέρα που οι ερυθρόλευκοι φόρεσαν το τριφύλλι στο στήθος!

07-03-2025 23:19
Αθλητικά

4 Ιουλίου 1950: Η μέρα που οι ερυθρόλευκοι φόρεσαν το τριφύλλι στο στήθος!
Κατηγορία: Κέρκυρα
03 Απριλίου 2025

Η απόλυτη εξαθλίωση! Ούτε μπότηδες φέτος! Τα σχολεία επαίτες ...

"Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Κέρκυρας, εκφράζουμε για ακόμα μία φορά την έντονη ανησυχία και τον προβληματισμό μας για μια σειρά αποφάσεων της κυβέρνησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης που υπονομεύουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων και στερούν από τους μαθητές μας πολύτιμες εκπαιδευτικές ευκαιρίες.

Καταρχάς, θεωρούμε απαράδεκτη την κατάργηση των σχολικών επιτροπών με τον νόμο 5056/2023 , ενός θεσμού που μέχρι σήμερα αποτελούσε ένα σημαντικό συνδετικό κρίκο μεταξύ της σχολικής κοινότητας, των τοπικών αρχών και της κοινωνίας."

Τα παραπάνω επισημαίνονται σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

"Επιπλέον, καταδικάζουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την πρόσφατη απόφαση του Δήμου Νότιας Κέρκυρας να αρνηθεί την παροχή οποιασδήποτε οικονομικής ενίσχυσης προς Νηπιαγωγείο της Λευκίμμης για την προμήθεια υλικών κατασκευής των παραδοσιακών μπότηδων για το Πάσχα, καθώς και για τη μετακίνηση με λεωφορείο των μαθητών μας σε μουσείο της πόλης." 

Αναλυτικά η ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Η απόλυτη εξαθλίωση! Ούτε μπότηδες φέτος!

Τα σχολεία επαίτες για να υλοποιήσουν τα βασικά έθιμα και να επισκεφθούν ένα μουσείο

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Κέρκυρας, εκφράζουμε για ακόμα μία φορά την έντονη ανησυχία και τον προβληματισμό μας για μια σειρά αποφάσεων της κυβέρνησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης που υπονομεύουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων και στερούν από τους μαθητές μας πολύτιμες εκπαιδευτικές ευκαιρίες.

Καταρχάς, θεωρούμε απαράδεκτη την κατάργηση των σχολικών επιτροπών με τον νόμο 5056/2023 , ενός θεσμού που μέχρι σήμερα αποτελούσε ένα σημαντικό συνδετικό κρίκο μεταξύ της σχολικής κοινότητας, των τοπικών αρχών και της κοινωνίας. Η κατάργηση αυτή δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία των σχολείων, καθιστώντας δυσχερέστερη την αντιμετώπιση άμεσων αναγκών και την υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων. Η πρόσφατη κατάργηση των σχολικών επιτροπών αποτελεί ένα καίριο πλήγμα για την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων μας. Οι σχολικές επιτροπές, μέχρι σήμερα, διαδραμάτιζαν έναν θεμελιώδη ρόλο στην υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, λειτουργώντας ως ζωτικός δίαυλος επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων), των τοπικών αρχών και της ευρύτερης κοινωνίας.

Οι συνέπειες της κατάργησης αυτής είναι πολλαπλές και σοβαρές:

  • Υπονομεύεται η άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες των σχολείων: Οι σχολικές επιτροπές ήταν σε θέση να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν άμεσα τις τοπικές και ειδικές ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας, από μικροεπισκευές και προμήθεια αναλώσιμων υλικών μέχρι την οργάνωση πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων. Η κατάργησή τους οδηγεί σε γραφειοκρατία, καθυστερήσεις και αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης των καθημερινών ζητημάτων.
  • Αποδυναμώνεται η σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία: Οι επιτροπές αποτελούσαν ένα πλαίσιο ενεργούς συμμετοχής των γονέων και των τοπικών φορέων στη ζωή του σχολείου, ενισχύοντας την αλληλεγγύη και τη στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η κατάργησή τους αποδυναμώνει αυτόν τον πολύτιμο δεσμό και ενισχύει τα μονοπρόσωπα όργανα της διοίκησης των Δήμων.
  • Δυσχεραίνεται η δυνατότητα για επιπλέον εκπαιδευτικές δράσεις: Οι σχολικές επιτροπές συχνά αναλάμβαναν πρωτοβουλίες προκειμένου να υποστηρίξουν καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις και εξωσχολικές δραστηριότητες. Η κατάργησή τους περιορίζει σημαντικά αυτές τις δυνατότητες.

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η κατάργηση των σχολικών επιτροπών εντάσσεται σε μια ευρύτερη επιδίωξη της κυβέρνησης για μεταφορά αρμοδιοτήτων στους Δήμους και απαξίωση του δημόσιου σχολείου. Η επιχορήγηση προς τα σχολεία μειώθηκε κατά περίπου 50% από το 2010 μέχρι σήμερα και παρά το γεγονός ότι οι ανάγκες των σχολικών κτιρίων αυξάνονται λόγω παλαιότητας αλλά και τις αυξήσεις στους λογαριασμούς ενέργειας, ύδρευσης, κλπ. Η κυβέρνηση, που μειώνει με κάθε τρόπο τη χρηματοδότηση των σχολείων, επιδιώκει να πετάξει την ευθύνη από πάνω της με το βλέμμα στραμμένο στην αυτοτέλεια της σχολικής μονάδας, που ο Διευθυντής για να αντιμετωπίσει τις οικονομικές δυσκολίες είτε θα απευθύνεται στους γονείς που και πάλι θα κληθούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη ή και σε χορηγούς, όπως προβλέπεται πλέον και σε νόμο της προηγούμενης Υπ. Παιδείας (ν. 4692/2020 που θεσμοθετεί την αναζήτηση πόρων και χορηγών από τη σχολική μονάδα).

Επιπλέον, καταδικάζουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την πρόσφατη απόφαση του Δήμου Νότιας Κέρκυρας να αρνηθεί την παροχή οποιασδήποτε οικονομικής ενίσχυσης προς Νηπιαγωγείο της Λευκίμμης για την προμήθεια υλικών κατασκευής των παραδοσιακών μπότηδων για το Πάσχα, καθώς και για τη μετακίνηση με λεωφορείο των μαθητών μας σε μουσείο της πόλης.

Η άρνηση αυτή αποτελεί μια βαθιά αντιπαιδαγωγική επιλογή με σοβαρές μαθησιακές επιπτώσεις για τα παιδιά μας. Η κατασκευή των μπότηδων δεν είναι απλώς μια πασχαλινή συνήθεια, αλλά μια βιωματική μαθησιακή δραστηριότητα που συνδέει τα παιδιά με την παράδοση, αναπτύσσει τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία τους. Στερούμενοι αυτή την ευκαιρία, τα παιδιά της Νότιας Κέρκυρας υφίστανται μια άνευ προηγουμένου αδικία σε σχέση με τους συμμαθητές τους από άλλες περιοχές του νησιού.

Αντίστοιχα, η αδυναμία μετακίνησης των μαθητών στο μουσείο της πόλης για μια προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη, τους στερεί μια μοναδική ευκαιρία για άμεση επαφή με την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου τους. Οι μουσειακές επισκέψεις αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις των μαθητών, καλλιεργώντας την κριτική τους σκέψη και διευρύνοντας τους ορίζοντές τους.

Η αδιαφορία του Δήμου Νότιας Κέρκυρας για αυτές τις βασικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι εξοργιστική και αποδεικνύει την έλλειψη κατανόησης για τον ουσιαστικό ρόλο της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη των παιδιών. Η περικοπή αυτών των ζωτικής σημασίας κονδυλίων στέλνει ένα λανθασμένο μήνυμα στα παιδιά μας, υποτιμώντας την αξία της παράδοσης, της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ευρύτερης μάθησης.

Καλούμε τον Δήμο Νότιας Κέρκυρας να αναθεωρήσει άμεσα τις απαράδεκτες αυτές αποφάσεις και να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια των εκπαιδευτικών για την παροχή μιας ποιοτικής και ολοκληρωμένης εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά του νομού μας. Δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν τα παιδιά μας θύματα κοντόφθαλμων οικονομικών αποφάσεων που υποβαθμίζουν την παιδεία και στερούν από τις νέες γενιές πολύτιμες μαθησιακές εμπειρίες. Δεν θα μείνουμε απαθείς απέναντι σε αυτές τις πολιτικές που υπονομεύουν το μέλλον των παιδιών μας. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για μια δημόσια εκπαίδευση ποιοτική, δωρεάν και προσβάσιμη σε όλους τους μαθητές του νομού μας.

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Κέρκυρα
  • Κέρκυρα
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΛΜΕ- ΣΕΠΕ  ΤΡΙΤΗ 8 ΙΟΥΛΙΟΥ, ΣΤΙΣ 11Π.Μ., ΣΤΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (
Εκπαίδευση 04-07-25

Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΛΜΕ- ΣΕΠΕ ΤΡΙΤΗ 8 ΙΟΥΛΙΟΥ, ΣΤΙΣ 11Π.Μ., ΣΤΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (

Όλες και όλοι την Τρίτη 8/7, 7 μμ, στην Πλ. Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά
Εκπαίδευση 04-07-25

Όλες και όλοι την Τρίτη 8/7, 7 μμ, στην Πλ. Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά

Καταδικάζουμε κάθε μορφή κακοποιητικής συμπεριφοράς σε βάρος των μαθητών μας εντός και εκτός σχολείου
Εκπαίδευση 05-07-25

Καταδικάζουμε κάθε μορφή κακοποιητικής συμπεριφοράς σε βάρος των μαθητών μας εντός και εκτός σχολείου

Η πρόσφατη σύλληψη και προφυλάκιση διευθυντή σχολείου, μετά από καταγγελία για κακοποιητική συμπεριφορά, αποτελεί ένα συγκλονιστικό γεγονός που έχει στιγματίσει βαθιά την κοινότητα των...

Πρόταση ΕΑΑ προς ΔΣ ΕΛΜΕ Πειραιά: Πάρτε πίσω το πειθαρχικό για τον Κώστα Τουλγαρίδη
Εκπαίδευση 04-07-25

Πρόταση ΕΑΑ προς ΔΣ ΕΛΜΕ Πειραιά: Πάρτε πίσω το πειθαρχικό για τον Κώστα Τουλγαρίδη

Για την καθυστέρηση έναρξης των Ηλεκτρονικών εγγραφών στα ΕΠΑΛ
Εκπαίδευση 03-07-25

Για την καθυστέρηση έναρξης των Ηλεκτρονικών εγγραφών στα ΕΠΑΛ

4 Ιουλίου 1950: Η μέρα που οι ερυθρόλευκοι φόρεσαν το τριφύλλι στο στήθος!
Αθλητικά 03-07-25

4 Ιουλίου 1950: Η μέρα που οι ερυθρόλευκοι φόρεσαν το τριφύλλι στο στήθος!

Κορφιάτικο ραπόρτο: Ποιος έχει τα κλειδιά;
Κέρκυρα 03-07-25

Κορφιάτικο ραπόρτο: Ποιος έχει τα κλειδιά;

Βιασμός μαθήτριας: Αυτός είναι ο γυμνασιάρχης που προφυλακίστηκε
Εκπαίδευση 03-07-25

Βιασμός μαθήτριας: Αυτός είναι ο γυμνασιάρχης που προφυλακίστηκε

Συγκινητική Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν, απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»
Εκπαίδευση 03-07-25

Συγκινητική Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν, απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»

Συμβολή στην ιστορία
Κέρκυρα 03-07-25

Συμβολή στην ιστορία

Πάρτε πίσω το πειθαρχικό από τον Κώστα Τουλγαρίδη  - Η φίμωση, συκοφάντηση, ομηρία, συνδικαλιστική και πολιτική εξόντωση του δε θα περάσει
Εκπαίδευση 03-07-25

Πάρτε πίσω το πειθαρχικό από τον Κώστα Τουλγαρίδη - Η φίμωση, συκοφάντηση, ομηρία, συνδικαλιστική και πολιτική εξόντωση του δε θα περάσει

ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΠΙΣΩ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ! - ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΛΜΕ- ΣΕΠΕ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 8 ΙΟΥΛΙΟΥ, ΣΤΙΣ 11Π.Μ., ΣΤΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Εκπαίδευση 03-07-25

ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΠΙΣΩ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ! - ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΛΜΕ- ΣΕΠΕ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 8 ΙΟΥΛΙΟΥ, ΣΤΙΣ 11Π.Μ., ΣΤΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.

Νέο κρεσέντο αυταρχισμού και στοχοποίησης στο Π.ΕΠΑ.Λ. Ταύρου
Εκπαίδευση 02-07-25

Νέο κρεσέντο αυταρχισμού και στοχοποίησης στο Π.ΕΠΑ.Λ. Ταύρου

Η δυνητική αργία της Χρύσας Χοτζόγλου δεν θα περάσει!
Εκπαίδευση 02-07-25

Η δυνητική αργία της Χρύσας Χοτζόγλου δεν θα περάσει!

Κορφιάτικο ραπόρτο: Πολλή φωτιά και ακόμα δεν μπήκε φουλ το καλοκαίρι
Κέρκυρα 02-07-25

Κορφιάτικο ραπόρτο: Πολλή φωτιά και ακόμα δεν μπήκε φουλ το καλοκαίρι

Δεν είναι τα σκάνδαλα. Eίναι η άλλη στρατηγική
Επικαιρότητα 02-07-25

Δεν είναι τα σκάνδαλα. Eίναι η άλλη στρατηγική

Η καθυστέρηση στην έναρξη των ηλεκτρονικών εγγραφών υπονομεύει ακόμη περισσότερο τα δικαιώματα των μαθητών και τη λειτουργία των ΕΠΑΛ
Κέρκυρα 02-07-25

Η καθυστέρηση στην έναρξη των ηλεκτρονικών εγγραφών υπονομεύει ακόμη περισσότερο τα δικαιώματα των μαθητών και τη λειτουργία των ΕΠΑΛ

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.