JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025 17:31
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Αναπληρωτές και νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί «άστεγοι» στα τουριστικά hotspots: Όταν το κουδούνι σημαίνει... έξωση

06-12-2025 9:21
Εκπαίδευση

Αναπληρωτές και νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί «άστεγοι» στα τουριστικά hotspots: Όταν το κουδούνι σημαίνει... έξωση
11 Ιουνίου 1944: Η "άγνωστη" σφαγή από τους Ναζί στο Καλάμι Βοιωτίας

06-11-2025 22:40
Ιστορία

11 Ιουνίου 1944: Η "άγνωστη" σφαγή από τους Ναζί στο Καλάμι Βοιωτίας
 Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Πρώτη ακτινογραφία για την πορεία των βάσεων

06-11-2025 22:27
Εκπαίδευση

 Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Πρώτη ακτινογραφία για την πορεία των βάσεων
Ο Μητσοτάκης... εγγυητής της πολεμικής μηχανής του Νετανιάχου

06-11-2025 22:20
Διεθνή

Ο Μητσοτάκης... εγγυητής της πολεμικής μηχανής του Νετανιάχου
Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας στηρίζει τη συναυλία αλληλεγγύης στη Σπιανάδα την ΚΥΡΙΑΚΗ 15/6

06-11-2025 19:20
Κέρκυρα

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας στηρίζει τη συναυλία αλληλεγγύης στη Σπιανάδα την ΚΥΡΙΑΚΗ 15/6
Κατηγορία: Κέρκυρα
03 Απριλίου 2025

Διεθνές Απολυτήριο: ΝΕΕΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ!

ΕΛΜΕ Κέρκυρας     

ΝΕΕΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ!
ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΛΕΚΤΟΥΣ!

Ένα νέο μέτρο έρχεται να προστεθεί στην ολομέτωπη επίθεση που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας, ενάντια στην ουσιαστική και δημιουργική μόρφωση και γνώση που θα έπρεπε να παρέχει το σχολείο.

Αυτή τη φορά, τα μέτρα της κυβέρνησης αφορούν στην αλλαγή του τοπίου πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση μέσω της καθιέρωσης ενός νέου τύπου απολυτηρίου του International Baccalaureate (ΙΒ). Στα πλαίσια αυτά, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ζήτησε από τους δήμους να γνωμοδοτήσουν για την ίδρυση 15 τμημάτων ΙΒ (Διεθνούς Απολυτηρίου) κατά βάση σε πρότυπα - πειραματικά σχολεία αλλά και σε μουσικά και καλλιτεχνικά.

Σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας,  ο νέος τύπος απολυτηρίου (ΙB) θα επιτρέπει στους κατόχους του την εισαγωγή όχι μόνο σε ιδιωτικά ΑΕΙ, αλλά και σε δημόσια, χωρίς την υποχρέωση συμμετοχής στις πανελλήνιες εξετάσεις (με βάση τις διαρροές από το ΙΕΠ, η ρύθμιση αυτή ενδέχεται να αφορά και τα μουσικά τμήματα των Πανεπιστημίων).

Ουσιαστικά είναι μια προσπάθεια με την οποία επιχειρείται να υλοποιηθούν με τον πιο γρήγορο ρυθμό τα μέτρα και οι προτάσεις του ΟΟΣΑ που εδώ και χρόνια έχουν δρομολογηθεί (βλ. Διαμαντοπούλου, εργαλειοθήκη Γαβρόγλου) που στοχεύουν στη διαφοροποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών, και σχολικών μονάδων, στην ακόμα μεγαλύτερη πολυδιάσπαση των προγραμμάτων σπουδών, αλλά και για πρώτη φορά των απολυτηρίων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η εισαγωγή επομένως του ΙΒ στα σχολεία αποτελεί μια σοβαρή αντιεκπαιδευτική εξέλιξη στην οποία χρειάζεται να αντιταχθεί το σύνολο της σχολικής κοινότητας (ΕΛΜΕ, μαθητές και γονείς).

Πρόκειται για ένα μέτρο με το οποίο θα ενισχυθούν οι αλλαγές που θα διαμορφώσουν ένα ακόμα πιο ευνοϊκό περιβάλλον για το σχολείο των λίγων και εκλεκτών και εχθρικό για την πλειοψηφία των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Για την επιλογή των συγκεκριμένων σχολείων το Υπουργείο επικαλέστηκε το υψηλό ποσοστό επιτυχίας αυτών των σχολείων στις πανελλήνιες εξετάσεις (80%), όχι για να αναγνωρίσει τις καταστροφικές συνέπειες της κυβερνητικής πολιτικής στην εκπαίδευση, αλλά για να μεταθέσει την ευθύνη για την κατάσταση του δημόσιου σχολείου στους ίδιους τους μαθητές. Με αυτόν τον τρόπο, τους χρεώνει τα αποτελέσματα ενός εκπαιδευτικού συστήματος που βασίζεται στις ανισότητες και επιλέγει συνειδητά να προσφέρει ουσιαστική μόρφωση μόνο σε λίγους.

Η κυβέρνηση, με το συγκεκριμένο μέτρο, διασφαλίζει για μια μικρή μειοψηφία μαθητών πρόσβαση σε αναβαθμισμένα σχολεία, με εξασφαλισμένες σπουδές και σχεδόν εγγυημένη είσοδο στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Μοναδικό ουσιαστικό προαπαιτούμενο: οι γονείς τους να διαθέτουν την οικονομική δυνατότητα είτε να πληρώνουν φροντιστήρια από το δημοτικό για την είσοδο σε πρότυπα δημόσια σχολεία, είτε να καλύπτουν τα υψηλά δίδακτρα ενός ιδιωτικού σχολείου.

Για τη μεγάλη πλειοψηφία, η πολιτεία επιφυλάσσει καθημερινότητα με ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, υποβαθμισμένες υποδομές —παγωμένες αίθουσες, επικίνδυνα κτήρια, υποτυπώδη εργαστήρια, ανύπαρκτα υλικά— και διδασκαλία στη βάση ξεπερασμένων Αναλυτικών Προγραμμάτων. Σε αυτό το σκηνικό προστίθεται ο εξαντλητικός αγώνας των πανελλαδικών εξετάσεων, ως μοναδική δίοδος προς τα ΑΕΙ.

Αν, μάλιστα, εμφανιστεί κάποιος χορηγός (π.χ. Ίδρυμα Ωνάση) να «ενισχύσει» ένα σχολείο, του παραχωρείται de facto δημόσια περιουσία, ενώ μαθητές και γονείς καλούνται να ευγνωμονούν και να υποτάσσονται στον ευεργέτη-ιδιώτη.

Η θεσμοθέτηση του Ι.Β. δεν στοχεύει στη μείωση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων – τις διευρύνει και τις μονιμοποιεί. Από τη μία, η πλειονότητα των μαθητών θα συνεχίσει να αγωνίζεται μέσα σε συνθήκες εντεινόμενου ανταγωνισμού για μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω των πανελλαδικών. Από την άλλη, μια προνομιούχα ομάδα θα αποκτά πρόσβαση στα ΑΕΙ μέσω διετούς προγράμματος λυκειακού τύπου (Β’ και Γ’ Λυκείου) και εξετάσεων υπό την εποπτεία ιδιωτικού οργανισμού με έδρα στη Γενεύη.

Έτσι η εκπαίδευση γίνεται ακόμα πιο ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα και πεδίο ταξικών διακρίσεων, ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα κάθε οικογένειας. Δημιουργούνται προγράμματα σπουδών και εκπαιδευτικές διαδρομές πολλαπλών ταχυτήτων, που οδηγούν σε έναν όλο και πιο αδυσώπητο ανταγωνισμό, λίγες ευκαιρίες για τους πολλούς και οικονομική αιμορραγία για όσους προσπαθούν μόνοι να εξασφαλίσουν αξιοπρεπή μόρφωση για τα παιδιά τους.

Επιπλέον, η εισαγωγή του ΙΒ στα δημόσια σχολεία της χώρας μας εγείρει σοβαρά ζητήματα εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Η εφαρμογή του προγράμματος απαιτεί τη διδασκαλία από εκπαιδευτικούς με εξειδικευμένα προσόντα, οι οποίοι πρέπει να είναι κατάλληλα καταρτισμένοι για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του. Ωστόσο, το Υπουργείο Παιδείας όχι μόνο δεν έχει λάβει καμία πρωτοβουλία για την κατάρτιση των καθηγητών, αλλά έχει παραμελήσει την ουσιαστική επιμόρφωσή του συνόλου των εκπαιδευτικών εδώ και πολλά χρόνια.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ να καταδικάσουν αυτή την αρνητική εξέλιξη και να απαιτήσουν την άμεση ακύρωση της εφαρμογής του Ι.Β. στα δημόσια σχολεία.

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων όπου προγραμματίζεται η ίδρυση τμημάτων ΙΒ να πάρουν αποφάσεις αντίθεσης σε αυτή την κατεύθυνση.

Η αντίσταση και ο αγώνας για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των μαθητών είναι υπόθεση όλων μας!

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Κέρκυρα
  • Κέρκυρα
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

8χρονο παιδί έχασε 3 μήνες σχολείο γιατί το κράτος δεν έστελνε νοσηλεύτρια, αλλά διώκουν τη δασκάλα που το κατήγγειλε (BINTEO)
Εκπαίδευση 12-06-25

8χρονο παιδί έχασε 3 μήνες σχολείο γιατί το κράτος δεν έστελνε νοσηλεύτρια, αλλά διώκουν τη δασκάλα που το κατήγγειλε (BINTEO)

24ωρη απεργία της ΠΟΕΣΥ
Επικαιρότητα 12-06-25

24ωρη απεργία της ΠΟΕΣΥ

Ποιος φταίει τελικά; Οι συνθήκες πίσω από την τραγική μετάγγιση στο Τζάνειο — και όχι μόνο!
Επικαιρότητα 12-06-25

Ποιος φταίει τελικά; Οι συνθήκες πίσω από την τραγική μετάγγιση στο Τζάνειο — και όχι μόνο!

Δημοσιέυουμε την ανακοίνωση του Κλαδικού Σωματείου Εργαζομένων στην Ιδιωτική Υγεία με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό λανθασμένης μετάγγισης αίματος απο βοηθό νοσηλευτή στο Τζάνειο που...

Δε βγαίνω ...
Κέρκυρα 12-06-25

Δε βγαίνω ...

12 Ιουνίου 1814 – 21 Μαϊου 1864 Το Ηνωμένον Κράτος των Ιονίων Νήσων και η Βρετανική κατοχή - Το κόμμα των ριζοσπαστών
Κέρκυρα 12-06-25

12 Ιουνίου 1814 – 21 Μαϊου 1864 Το Ηνωμένον Κράτος των Ιονίων Νήσων και η Βρετανική κατοχή - Το κόμμα των ριζοσπαστών

Μεθοδεύουν σπουδές-φασόν με πτυχία στα τρία χρόνια
Εκπαίδευση 12-06-25

Μεθοδεύουν σπουδές-φασόν με πτυχία στα τρία χρόνια

Αναπληρωτές και νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί «άστεγοι» στα τουριστικά hotspots: Όταν το κουδούνι σημαίνει... έξωση
Εκπαίδευση 12-06-25

Αναπληρωτές και νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί «άστεγοι» στα τουριστικά hotspots: Όταν το κουδούνι σημαίνει... έξωση

 Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Πρώτη ακτινογραφία για την πορεία των βάσεων
Εκπαίδευση 11-06-25

 Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Πρώτη ακτινογραφία για την πορεία των βάσεων

Ο Μητσοτάκης... εγγυητής της πολεμικής μηχανής του Νετανιάχου
Διεθνή 11-06-25

Ο Μητσοτάκης... εγγυητής της πολεμικής μηχανής του Νετανιάχου

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας στηρίζει τη συναυλία αλληλεγγύης στη Σπιανάδα την  ΚΥΡΙΑΚΗ 15/6
Κέρκυρα 11-06-25

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας στηρίζει τη συναυλία αλληλεγγύης στη Σπιανάδα την ΚΥΡΙΑΚΗ 15/6

Καταγγελία για Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Εκπαίδευση 11-06-25

Καταγγελία για Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

3η μέρα της δίκης των μελών της ΕΛΜΕ Κέρκυρας στις 16 Ιουνίου
Κέρκυρα 11-06-25

3η μέρα της δίκης των μελών της ΕΛΜΕ Κέρκυρας στις 16 Ιουνίου

Όλοι την Τετάρτη 11/6 στη ΔΙΔΕ Πειραιά -Οι διώξεις δεν θα περάσουν
Εκπαίδευση 11-06-25

Όλοι την Τετάρτη 11/6 στη ΔΙΔΕ Πειραιά -Οι διώξεις δεν θα περάσουν

Πάμε Μον Ρεπό για τα γενέθλια του Καρόλου; (Β' μέρος)
Κέρκυρα 11-06-25

Πάμε Μον Ρεπό για τα γενέθλια του Καρόλου; (Β' μέρος)

ΟΧΙ στις διώξεις και την τρομοκρατία - Αγωνιζόμαστε για αξιοπρεπή μισθό/σύνταξη και μόνιμη εργασία!
Εκπαίδευση 10-06-25

ΟΧΙ στις διώξεις και την τρομοκρατία - Αγωνιζόμαστε για αξιοπρεπή μισθό/σύνταξη και μόνιμη εργασία!

Ο αγώνας των εκπαιδευτικών  στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ τον Ιούνιο του 1998
Εκπαίδευση 10-06-25

Ο αγώνας των εκπαιδευτικών στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ τον Ιούνιο του 1998

10/6/1944: Η σφαγή στο Δίστομο
Ιστορία 10-06-25

10/6/1944: Η σφαγή στο Δίστομο

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.