JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
Πέμπτη 10 Ιουλίου 2025 19:42
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
#Τεμπη: Οι γαλάζιες ραδιουργίες για την συγκάλυψη συνεχίζονται. Και είναι Αποκαλυπτικές

07-10-2025 9:15
Επικαιρότητα

#Τεμπη: Οι γαλάζιες ραδιουργίες για την συγκάλυψη συνεχίζονται. Και είναι Αποκαλυπτικές
Εκτός εκπαίδευσης πετούν τους ενήλικους πρόσφυγες

07-10-2025 8:59
Εκπαίδευση

Εκτός εκπαίδευσης πετούν τους ενήλικους πρόσφυγες
Τρικλοποδιά» στην κυβερνητική & αντιεκπαιδευτική πολιτική βάζει η στάση ζωής του Κώστα Τουλγαρίδη – Όλοι & όλες στη Δ/νση Π.Ε. Ανατ. Αττικής την Πέμπτη 10/7 στις 11π.μ.

07-10-2025 8:52
Εκπαίδευση

Τρικλοποδιά» στην κυβερνητική & αντιεκπαιδευτική πολιτική βάζει η στάση ζωής του Κώστα Τουλγαρίδη – Όλοι & όλες στη Δ/νση Π.Ε. Ανατ. Αττικής την Πέμπτη 10/7 στις 11π.μ.
Το άγνωστο … εξάρτημα - ΝΗΣΟΣ ΣΑΣΩΝ: ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΕΝΕΤΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΙΤΑΛΟΥΣ

07-10-2025 8:47
Περιφ. Ιονίων Νήσων

Το άγνωστο … εξάρτημα - ΝΗΣΟΣ ΣΑΣΩΝ: ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΕΝΕΤΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΙΤΑΛΟΥΣ
Στο μιλητό

07-10-2025 8:38
Κέρκυρα

Στο μιλητό
Κατηγορία: Βόρεια Κέρκυρα
12 Ιουνίου 2025

Για τη σχεδιαζόμενη μαρίνα στην Ημερολιά - Κασσιώπης - Καταστρέφουν τον τόπο μας για τα κέρδη τους

ΤΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ

Για τη σχεδιαζόμενη μαρίνα στην Ημερολιά - Κασσιώπης

Καταστρέφουν τον τόπο μας για τα κέρδη τους

  • 102,37 στρέμματα θαλάσσιας ζώνης, 250-340 μ. προσήνεμος μόλος (ο οποίος θα καλύψει ολόκληρο τον όρμο της Ημερολιάς και μεγάλο μέρος του όρμου Ημερολιάς - Κασσιώπης), 241 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής διαφόρων μεγεθών.
  • 23,06 στρέμματα χερσαίας ζώνης (για μια σύγκριση, το σημερινό λιμάνι της Ημερολιάς καταλαμβάνει 5,77 στρέμματα), με πέντε οικοδομικά τετράγωνα και κτιριακές εγκαταστάσεις συνολικής επιφάνειας 3.000 τ.μ.
  • Για όλα αυτά θα χρειαστούν 8,7 στρέμματα νέες επιχώσεις, μεταβολή του ανάγλυφου του πυθμένα κατά 32,2 στρέμματα, τοποθέτηση 30.000 κυβικών μέτρων φυσικών ογκολίθων, 400.000 κ.μ. λιθορριπών και σκύρων, 16.000 κ.μ. υλικών επιχώσεων.

Αυτά, μεταξύ πολλών άλλων, αναφέρει για τη «φαραωνική» για τη μικρή κλίμακα της περιοχής της Κασσιώπης μαρίνα στην Ημερολιά η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ), που ήρθε για διαβούλευση τον Μάιο του 2025. Και, παρότι στην ουσία ο χαρακτήρας αυτών των «διαβουλεύσεων» είναι προσχηματικός, αφού όταν πρόκειται για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του επιχειρηματικού κεφαλαίου οι κυβερνήσεις προχωρούν τους σχεδιασμούς τους αδιαφορώντας για τη γνώμη —πόσω μάλλον για τις ανάγκες— της τοπικής κοινωνίας, αξίζει η επισήμανση ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση οι κάτοικοι της Κασσιώπης και της ευρύτερης περιοχής δεν έχουν καν ενημερωθεί. Ακούνε μόνο μεγάλα λόγια περί ανάπτυξης…

ΑΛΛΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ;

Σε μια περιοχή της Βόρειας Κέρκυρας που υποφέρει κυριολεκτικά από την ανυπαρξία έστω και των στοιχειωδών έργων υποδομής, όπου το οδικό δίκτυο είναι εγκαταλελειμμένο, ανεπαρκές για τον αυξημένο όγκο οχημάτων το καλοκαίρι, όπου το παρκάρισμα μοιάζει με… στοίχημα, όπου η υδροδότηση —με σωλήνες αμιάντου!— δεν αρκεί και πολλά σημεία του χωριού της Κασσιώπης μένουν χωρίς νερό για μέρες, όπου οι ιχθυοκαλλιέργειες έχουν ήδη ρυπάνει σε σημαντικό βαθμό τη θάλασσα, όπου ο βιολογικός στην καλύτερη περίπτωση υπολειτουργεί, ανάπτυξη για την κυβέρνηση δεν σημαίνει λύσεις για τη βελτίωση της ζωής των κατοίκων, αλλά την προώθηση ενός έργου που θα την υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο.

Συγκεκριμένα:

  • Για δύο χρόνια η Ημερολιά θα είναι ένα μεγάλο εργοτάξιο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται (ακουστική και οπτική ρύπανση) για την ποιότητα της ζωής των κατοίκων της, αλλά και των μαθητών του Γυμνασίου-Λυκείου Κασσιώπης.
  • Η λειτουργία της μαρίνας θα πλήξει και μακροπρόθεσμα την Ημερολιά και ευρύτερα την περιοχή: Ο μικρός όρμος της Ημερολιάς θα περικλειστεί κυριολεκτικά από τους μόλους της μαρίνας, με συνέπεια την υποβάθμιση του τοπίου (θα χαθεί ο ορίζοντας στη θάλασσα, καθώς το επιτρεπόμενο ύψος κτιρίων είναι τα 7 μ. και για τον πύργο και τα υπόστεγα συντήρησης και φύλαξης σκαφών τα 10 μ.) και τη ρύπανση της θάλασσας.
  • Σύμφωνα με την ΜΠΕ, «Η μεταφορά των μηχανημάτων εργοταξίου και των δομικών υλικών για την κατασκευή των κτιριακών έργων και λοιπών χερσαίων διαμορφώσεων, καθώς και τυχόν υλικών εκσκαφών χερσαίου βραχώδους εδάφους […] θα γίνει οδικώς μέσω της επαρχιακής οδού […]. Δεδομένου ότι η ανωτέρω οδική πρόσβαση των βαρέων οχημάτων στη μαρίνα διέρχεται πλησίον κατοικιών, σχολικών μονάδων, τουριστικών και αθλητικών εγκαταστάσεων, εμπορικών καταστημάτων, πλαζ κ.λπ., αναπόφευκτα θα προκληθεί όχληση στις ανθρωπογενείς δραστηριότητες». Για δύο χρόνια τα μηχανήματα και μέρος των υλικών που χρειάζονται για την κατασκευή της μαρίνας θα διέρχονται μέσα από γειτονιές και ανάμεσα από σπίτια, από ένα οδικό δίκτυο παμπάλαιο, στενό, σε μεγάλο βαθμό κορεσμένο… Και η αναφορά της ΜΠΕ ότι «θα γίνει προσπάθεια αποφυγής διέλευσης από πυκνοδομημένες περιοχές εμπορικών, τουριστικών, αθλητικών και οικιστικών υποδομών» μόνο ανέκδοτο θυμίζει… Επιπλέον σημαντική θα είναι η επιβάρυνση της κυκλοφορίας στην έξοδο της μαρίνας από τα οχήματα των χρηστών/επισκεπτών, των εργαζομένων, των προμηθευτών, από τα οχήματα των υπόλοιπων υποστηρικτικών υπηρεσιών (ανταλλακτικά, επισκευές κτλ.), από τα ενοικιαζόμενα…
  • Όσον αφορά την υδροδότηση της μαρίνας, η ΜΠΕ αναφέρει ότι αυτή θα καλυφθεί από το δημοτικό δίκτυο ύδρευσης. Όταν το νερό δεν αρκεί για να καλύψει ούτε τις υπάρχουσες ανάγκες!
  • Οι όποιες αναφορές ότι οι αυτοαπασχολούμενοι και οι μικροί επαγγελματίες της περιοχής θα κερδίσουν και αυτοί από τη δημιουργία της μαρίνας είναι κούφια λόγια, καθώς έχει ήδη προβλεφθεί η κατασκευή εστιατορίων, αναψυκτηρίων, σούπερ μάρκετ, γραφείων, καταστημάτων ναυτιλιακών ειδών και άλλων εμπορικών καταστημάτων, ιατρείου-χώρου πρώτων βοηθειών, σταθμού καυσίμων κτλ. — μια κλειστή δηλαδή τουριστική ζώνη όπου θα μπορούν να δένουν ανενόχλητοι τα σκάφη τους οι «ποιοτικοί» τουρίστες, χωρίς να χρειάζεται να πατήσουν καν το πόδι τους εκτός των εγκαταστάσεων της μαρίνας.
  • Τα σκάφη των αλιέων της περιοχής θα εξοριστούν σε μια «γωνίτσα» εκτός της μαρίνας, όπου έχει προβλεφθεί χώρος μόνο για «2 επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη μέσης αλιείας και περί τα 10 ερασιτεχνικά αλιευτικά σκάφη».
  • Όσον αφορά το περιβάλλον, η κατασκευή της μαρίνας θα καταστρέψει παράκτια οικοσυστήματα και λιβάδια ποσειδωνίας, με σοβαρές επιπτώσεις για τη θαλάσσια ζωή, σε μια ήδη επιβαρυμένη περιοχή (βιολογικός, ιχθυοτροφείο, σκουπίδια). Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τη μελέτη περιβαλλοντικών (!) επιπτώσεων, 20.000 κ.μ. υλικών βυθοκόρησης πιθανόν να μεταφερθούν —και να πεταχτούν φυσικά— λίγο πιο

ανοιχτά στη θάλασσα («σε βάθη θάλασσας μεγαλύτερα από 50 μ. και σε απόσταση από την ακτογραμμή μεγαλύτερη του 1 ν.μ.»)…

Ποιος θα ωφεληθεί λοιπόν από ένα τέτοιο έργο;

Είναι πια φανερό ότι οι εκποιήσεις της δημόσιας περιουσίας μέσω του ΤΑΙΠΕΔ προς όφελος των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, οι φοροαπαλλαγές και οι επιδοτήσεις για το τουριστικό κεφάλαιο, η μαρίνα στην Ημερολιά, η σχεδιαζόμενη τσιμεντοποίηση του Ερημίτη, τα IKOS, τα all-inclusive, που αυξάνονται και πληθύνονται, δεν είναι παρά ένα ακόμα βήμα για τη συγκέντρωση των όποιων κερδών από τον τουρισμό στα χέρια όλο και πιο λίγων.

Γι’ αυτούς είναι η ανάπτυξη που «επαγγέλλονται» και υλοποιούν με απόλυτη προσήλωση οι κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και οι δημοτικές και περιφερειακές αρχές, που στηρίζουν και εξειδικεύουν μια πολιτική που υπηρετεί τα κέρδη σε βάρος των αναγκών του λαού είτε διά της σιωπής είτε προωθώντας και υλοποιώντας με τις αποφάσεις τους τη στρατηγική της ΕΕ και των κυβερνήσεων, και ας παρουσιάζονται ενίοτε ως αντιπολιτευόμενοι ή ως θεματοφύλακες του φυσικού πλούτου του νησιού.

Αλλά δεν είναι ανάπτυξη για τον λαό, για τους εργαζόμενους, για τους αυτοαπασχολούμενους, τους μικρούς επαγγελματίες. Κριτήριο για την επιλογή έργων όπως η μαρίνα στην Ημερολιά —και όχι έργων πολιτικής προστασίας, ύδρευσης, έργων για το οδικό δίκτυο, την υγεία και την παιδεία, τον πολιτισμό— δεν είναι οι ανάγκες τους, ο καθημερινός αγώνας τους για το μεροκάματο, δεν είναι η βελτίωση των συνθηκών ζωής τους, το περιβάλλον…

Η λαλίστατη κατά τα άλλα δημοτική αρχή Βόρειας Κέρκυρας κάνει ότι δεν ξέρει τίποτα και με τη σιωπή της τελικά είναι συνυπεύθυνη και συνένοχη.

Είναι υπόθεση του λαού και της οργάνωσής του η υπεράσπιση του φυσικού πλούτου και της ζωής του.

ΤΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Ανακοινώσεις
  • Βόρεια Κέρκυρα
  • Ανακοινώσεις
  • Βόρεια Κέρκυρα
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Εκτός εκπαίδευσης πετούν τους ενήλικους πρόσφυγες
Εκπαίδευση 10-07-25

Εκτός εκπαίδευσης πετούν τους ενήλικους πρόσφυγες

Το άγνωστο … εξάρτημα  - ΝΗΣΟΣ ΣΑΣΩΝ: ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΕΝΕΤΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΙΤΑΛΟΥΣ
Περιφ. Ιονίων Νήσων 10-07-25

Το άγνωστο … εξάρτημα - ΝΗΣΟΣ ΣΑΣΩΝ: ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΕΝΕΤΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΙΤΑΛΟΥΣ

Κάλεσμα εργατικών Σωματείων για συγκέντρωση στον ΣΕΜΠΟ (Cosco) τη Δευτέρα στην πύλη εισόδου (Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ) της Cosco
Επικαιρότητα 10-07-25

Κάλεσμα εργατικών Σωματείων για συγκέντρωση στον ΣΕΜΠΟ (Cosco) τη Δευτέρα στην πύλη εισόδου (Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ) της Cosco

Κάλεσμα εργατικών Σωματείων για συγκέντρωση στον ΣΕΜΠΟ (Cosco) την Δευτέρα το πρωί στις 6:30 π.μ. στην πύλη εισόδου (Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ) της Cosco Συνάδελφοι, Συν/φισες, Για άλλη μία...

Τρικλοποδιά»  στην κυβερνητική & αντιεκπαιδευτική πολιτική βάζει η στάση ζωής του Κώστα Τουλγαρίδη – Όλοι &  όλες στη Δ/νση Π.Ε. Ανατ. Αττικής την Πέμπτη 10/7 στις 11π.μ.
Εκπαίδευση 10-07-25

Τρικλοποδιά» στην κυβερνητική & αντιεκπαιδευτική πολιτική βάζει η στάση ζωής του Κώστα Τουλγαρίδη – Όλοι & όλες στη Δ/νση Π.Ε. Ανατ. Αττικής την Πέμπτη 10/7 στις 11π.μ.

Στο μιλητό
Κέρκυρα 10-07-25

Στο μιλητό

Ψέματα και σαχλαμάρες των πολιτικών μας για το 2015
Επικαιρότητα 10-07-25

Ψέματα και σαχλαμάρες των πολιτικών μας για το 2015

Οι διαμάχες για τα σχολικά βιβλία Ιστορίας
Εκπαίδευση 10-07-25

Οι διαμάχες για τα σχολικά βιβλία Ιστορίας

Κορφιάτικο ραπόρτο: Οι μόνιμοι κάτοικοι να είναι επιφυλακτικοί ...
Κεντρική Κέρκυρα 09-07-25

Κορφιάτικο ραπόρτο: Οι μόνιμοι κάτοικοι να είναι επιφυλακτικοί ...

Καμία πειθαρχική δίωξη σε αγωνιστές εκπαιδευτικούς! - Κάτω τα χέρια από τον Κώστα Τουλγαρίδη!
Εκπαίδευση 09-07-25

Καμία πειθαρχική δίωξη σε αγωνιστές εκπαιδευτικούς! - Κάτω τα χέρια από τον Κώστα Τουλγαρίδη!

ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΑΧΗΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ (ΒΙΝΤΕΟ)
Εκπαίδευση 09-07-25

ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΑΧΗΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ (ΒΙΝΤΕΟ)

Κέρκυρα 08-07-25

Στο λιμάνι της Κέρκυρας ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΤΑΞΙ ΤΟ ΜΑΗ ΤΟΥ 1934

Η πρώτη απάντηση στη δίωξη Κ. Τουλγαρίδη με συγκέντρωση την Πέμπτη
Εκπαίδευση 08-07-25

Η πρώτη απάντηση στη δίωξη Κ. Τουλγαρίδη με συγκέντρωση την Πέμπτη

Το «αντίο» από το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος στον Κώστα Ευαγγελίου
Θάνατοι 08-07-25

Το «αντίο» από το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος στον Κώστα Ευαγγελίου

Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ έχει βαθιά τις ρίζες του στην πολιτική της ΕΕ και στην ΚΑΠ (Κοινή Αγροτική Πολιτική)
Επικαιρότητα 08-07-25

Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ έχει βαθιά τις ρίζες του στην πολιτική της ΕΕ και στην ΚΑΠ (Κοινή Αγροτική Πολιτική)

«Ραντεβού» αγώνα σήμερα στις 19:00 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Εκπαίδευση 08-07-25

«Ραντεβού» αγώνα σήμερα στις 19:00 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Εκπαιδευτικός Όμιλος: Συμμετέχουμε μαζικά στην κινητοποίηση των εκπαιδευτικών σωματείων την Τρίτη 8/7 στις 7μμ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Εκπαίδευση 07-07-25

Εκπαιδευτικός Όμιλος: Συμμετέχουμε μαζικά στην κινητοποίηση των εκπαιδευτικών σωματείων την Τρίτη 8/7 στις 7μμ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Κορφιάτικο ραπόρτο: Οι μόνιμοι κάτοικοι να είναι επιφυλακτικοί ...
Κέρκυρα 07-07-25

Κορφιάτικο ραπόρτο: Οι μόνιμοι κάτοικοι να είναι επιφυλακτικοί ...

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.